Friday, August 22, 2014

Idea Tema Perkahwinan

Salam Sejahtera.

Sejak akhir-akhir ini semakin banyak dapat jemputan kahwin. Musim orang kahwin kot. Di dinding-dinding Facebook pon penuh dengan gambar orang kahwin. Kita asyik pergi kenduri kahwin orang ja. Kenduri sendiri bila entah nak jadi. hehe. Menanti terus menanti bulan jatuh ke riba kot. 

Sudah tentu bakal-bakal pengantin sedang sibuk membuat persiapan untuk perkahwinan mereka. Menjadi impian hampir setiap perempuan untuk mengadakan perfect wedding. Saya ada sedikit idea untuk berkongsi tema perkahwinan yang diidam-idamkan oleh setiap pengantin. Mungkin boleh membantu memberi sumber inspirasi. 



Sumber dari Mr. Google. Terima Kasih En. Google.

Kebanyakan contoh tema perkahwinan barat yang boleh dijadikan inspirasi. Tidak semestinya ikut cara perkahwinan barat semata-mata. Kita sebagai orang melayu dan muslim ada adat-adat yang patut kita ikut. Yang elok kita ambil, yang tak elok kita buangkan. hiks.

Hari ini kos perkahwinan semakin hari semakin meningkat dek kerana tuntutan masa kini yang nak grand. nak glamour. qualiti service lagi dan macam-macam lagi. Tapi bagi saya tak perlu kot sampai berhabisan duit sehingga sanggup buat pinjaman semata-mata ingin perkahwinan yang diidamkan. Kalau untuk crafter senang la sikit sebab boleh buat sendiri. So, tak perlu beli barang-barang tempahan yang mahal kan. Boleh beli ja raw material di kedai-kedai. Jimat sikit kos. Tapi penatlah.

Kalau buat wedding yang grand pun belum tentu bahagia dan sebaliknya. So, lebih baik sederhana sahaja. =)

Sebarang pertanyaan/tempahan handbouquet, felt pillow/ berkongsi mengenai kraftangan. Feel free to contact me. Wink. -_0

Email : anyshazwanie@gmail.com
FB Page : HanisCraft

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen anda kalau sudi :=)